Träningstips

Hej Allihopa

Johan heter jag och är Beas kära pojkvän. Eftersom denna blogg handlar om träning och kost tänkte jag komma in med lite egna tips ,tankar & ideér.

Jag driver thaiboxningsklubben TMT, Tullinge Muay Thai som jag tillsammans med min tvillingbror ( ja som ser typ exakt likadan ut ), gjort i flertal år nu. Jag är också utbildad personlig tränare som jag förutom huvudtränare för alla thaiboxare lägger ner otroligt mycket tid på .

Här nedan följer några tips som jag varmt kan rekommendera:

nr1: Vad är din vilja för förändring och tror du på dig själv ?


Om du vill uppnå resultat med din träning och har dåliga vanor är sanningen att för att få ett annat resultat än du fått tidigare måste du både förändra dig själv samt dina vanor i livet.  Ta klivet ut till att våga göra det som många andra inte gör.

Läs på om ämnen som gör att du kan få bättre kost, ta dig tid till att lära dig göra övningar på korrekt sätt och se till att hitta en träningsform som passar dig, prova dig fram :).

Kom ihåg: OM din vilja för förändring är 100 % men din tro för att du kan uppnå det du vill är 0% så är 100 x 0 = 0, din vilja för förändring och  tro på att du kan klara det du vill uppnå måste alltid vara på 100 + 100 för att få maximalt resultat.

Börja därför i en mindre skala med små delmål som gör din träning mycket roligare :).

nr 2 Vem lyssnar du på ?
LYSSNA och umgås med personer som uppnått det du vill uppnå ( ex vill du ha magrutor prata med folk som har magrutor ) . Sluta slösa tid på att prata med släkt eller grannen eller varför inte din kompis som " i stort sett aldrig tränar och inte är vältränad " för råd och tips, tro mig det kommer skapa mer tvivel än hjälp.


nr3. Mål och idealbilder

Börja sätta upp mål för din träning. Ha gärna en bild i din telefon som du kan kika på hela tiden på ex dig själv när du kanske var i bättre form eller varför inte en idealbild på någon annan som vars kropp du gärna vill ha. Kom ihåg: Var inte för hård emot dig själv, sätt bara upp en realistisk bild som du till  100 % tror att du kan uppnå, när du ser och tänker på denna bild MÅSTE det kännas bra i kroppen och skapa glädje, om inte så är drömmen för stor och du för börja om i en mindre skala.

Åter igen: börja med små delmål.  Tänk på detta, det du skickar ut får du alltid tillbaka. Börjar du tänka att " det är verkligen inte möjligt" så kommer det inte vara det, tänkter du att " allt går att lösa, jag ska bara hitta lösningen"  så kommer du ha en större chans att lyckas med vad du vill i livetl.

nr 4: Vänta inte: Kom igång

Börjar komma igång med träningen redan idag, det finns tusentals sporter,gym anläggningar och olika aktiviteter som du kan hålla dig i form med. Prova dig fram och var inte rädd för att fråga om hjälp, desto längre du väntar desto jobbigare kommer det bli att komma igång.


nr 5: Tips från Coachen , effektiv träning på 25 minuter

1: För Maximal förbränning rek jag starkt Intervallträning, om du har någorlunda grundkondis så hitta en gräsplätt, gärna tillsammans med en kompis. Värm upp ordentligt och ha med ett tidtagarur:

gör förljande: 5 minuters intervaller

Spring 100 % rush i 15 sek och sedan lugnt alt gå i 15 sek, upprepa tills du sprungit i 5 minuter och ta sedan 1 - 2 minuters vila.

Upprepa processen 3 ggr, om du tycker det är tråkigt att bara springa kan du alltid köra höga knän på intervall 2 och ex sidohopp på intervall nr3.

avsluta träningen med att köra magen uta helvete i ca 5 - 10 minuter :).

Hoppas detta varit till hjälp för er läsare, ni är underbara och tack för att ni finns.

Vill ni ha en pt så finns jag här

www.basictraining.se






Kram Johan





Kommentarer
Postat av: Gabriella Petkovic

fan vilken snygg kropp du har!

2011-10-19 @ 12:51:13
URL: http://fashionsoul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0