Hur du får de förbaskade magrutorna

Hur får vi dem egentligen? Eller kan man säga "vältränad mage" ? Alla människor kan inte få magrutor, hur de än försöker så kanske det inte går att få ett sexpack. Vanligast för oss tjejer är att vi kanske får två stycken längst upp och sedan som ett streck neråt.

MEN alla människor har magmusker, tro det eller ej haha nej men för de flesta så gömmer de sig bara under fettet som vi har på magen. Som är tusen gånger svårare för oss tjejer att få bort eftersom att allt fårt fett samlas runt magen och höfterna då vi går upp i vikt.

Maten:
Det första som vi måste börja med är maten! Tänk verkligen på vad du äter. Tryck inte i dig massa "fikapauskakor" under dagarna om du vill uppnå ditt mål. Tänk på att äta ca 5 gånger om dagen och försök att minska på den kaloririka maten ( nyttiga fetter går dock bra ). Men inte så jättemycket, snabbmakaroner, vitt bröd, vit pasta överhuvud taget mm. Ja jag tror att nivet vad som är nyttigt och onyttigt bara att ni över huvud taget inte har någon tanke på att börja äta något som ni inte brukar äta. Typ Sallad, sallad?? Jag är väl ingen kanin brukar vissa säga.. Men kom igen, sallad är en av de bästa grejerna som du kan äta. Tar du  mycket sallad och grönsaker på tallriken så orkar du oftast inte äta upp allt annat som du har lagt på.
Därför, börja äta nyttigt och lite mindre än vad ni ätit förut, eftersom att vi nu måste förbränna fler kalorier som som vi får i oss!

Träningen
Som jag nömnde ovan så kommer vi att behöva träna bort alla kalorier som vi äter( kroppen förbränner ca hälften av det vi äter av sig själv under dagen men vi måste iaf få bort resten mha träning). Intervallträning, cykla, jogga, ro roddbåt.. Ja kör alla sorters konditionsträningar som ni kan komma på! MINST tre gånger i veckan för att få bra resultat. Konditionsträning = fettförbränning .
För vad vi gör nu är att mha kondiionsträning springer bort vårat fett(vi kan ju inte pounktförbränna så mha konditionsträning kommer vi att tappa fett på hela kroppen) och gör så att magmusklerna kommer fram!


Magövningar för bästa resultat:
Tänkte lägga upp några riktigt bra träningstips för magen så att ni inte ens kan skratta efteråt.
(värm upp innan).

Jätte bra övningar som man kan göra hemma på en träningsmatta(ngt lite mjukare än golv iaf!) hemma i vardagsrummet efter man exempelvis har varit ute och sprungit. Glöm inte att träna ryggen också ifall ni kör mage så ni inte blir snea.

1. Börja med att köra 100 små situps.
2. Direkt efter "cykla" i luften med benen i en minut.
3. 100 situps igen direkt efter.
- mini vila, 10 sekunder.
4. Ligg på rygg och släng upp benen upp i luften som på bilden. Ner igen utan att nudda golvet och sen upp igen, upprepa 50 gånger. Ha huvudet upp eller ner, känn efter vad som känns bäst.


- Vila ca 10 sekunder igen.
5. Nu istället för att ha händerna i golvet så sträcker du på dig när du kommer ner och tar upp både benen och händerna, ner igen(utan att nudda marken). Upprepa 20 gånger.


6. Avsluta med 100 situps, eller så många som du orkar!!!

Vila i 1-2 min typ. Sen: kör allt två gånger till :) !


Känner ni att det kommer att bli alldeses för jobbigt så halvera eller dela alla övningar på tre istället för att köra lika många.


Hoppas att inlägget gar er lite motivation och inspiration!
Kramar Bea!


Kommentarer
Postat av: Linn

Jättebra och inspirerande tips! Lägg gärna in lite ryggövningar, så vi vet hur vi ska slippa bli sneda, som du skriver i inlägget. Tack på förhand! :)

2011-10-05 @ 09:16:02
URL: http://thirteendays.blogg.se/
Postat av: SandraKujala

Skitbra inlägg bea! jag visste det! 5ggr om dagen fruksot lunch middag sen 2 mellanmål? :) asbra!! skitnice mage du har iaf! detta skall köras!!:D <3

2011-10-05 @ 10:17:16
Postat av: ANGELICA.BLOGG.SE ♥

Fina tips :D

2011-10-05 @ 11:57:57
URL: http://angelica.blogg.se/
Postat av: Emily

Bra träningsblogg! :)

2011-10-05 @ 13:28:57
URL: http://ilame.blogg.se/
Postat av: Elsamy

Tack för tipsen! Kmr nog följa en de (:



Har du något tips på mat man kan laga, förutom sallad? xD



KRAM!

2011-10-05 @ 17:26:11
URL: http://elsamy.blogg.se/
Postat av: Maria

Just övningen på bilderna vet jag inte riktigt, men i alla fall när man ligger på rygg med benen rakt upp och gör "bensänkningar" mot golvet är inte alls någon bra övning för ryggen vet jag, detta verkar vara något liknande, är den det? :)

2011-10-05 @ 18:04:17
URL: http://mariarudolphi.blogg.se/
Postat av: Mickan / My Life In My Words

Tack så mycket :)

Din är fin den med :) Ger inspiration, och motivation :)

Kram

2011-10-05 @ 19:07:22
URL: http://miickzz.blogg.se/
Postat av: linnea

Sv: tack så mycket! :) din också!

2011-10-05 @ 19:37:46
URL: http://linneasannaevelina.blogg.se/
Postat av: Josefin

sv. tack så mycket!

Tyvärr har jag redan min drömkropp och jag tycker det är aningen nedlåtande att jag gärna får "kolla dina träningstips"...

2011-10-05 @ 19:58:46
URL: http://josefinfrankert.blogg.se/
Postat av: http://livetenligtcornelia.blogg.se

Kan du skriva lite mer om hur man tränar lår/rumpa. Det skulle jag behöva! ;)



KRAM

2011-10-05 @ 21:17:06
URL: http://livetenligtcornelia.blogg.se/
Postat av: | Yohanna |

ij vad satans massa situps och dom som är så jobbiga :P Men vill man vara fin får man lida pin? :P

2011-10-05 @ 22:20:57
URL: http://fireflybaby.blogg.se/
Postat av: Elin

Tycker att din blogg tillsammans med andra saker jag ser och läser inspirerar väldigt mycket. Jag har tagit åt mig tipset att skriva vad jag äter, tränar, vikt m.m i en anteckningsbok. Gör lite på mitt sätt men jag tror att jag kan se skillnad och det är ju tack vare att jag såg tipset på din blogg. så tack och fortsätt att inspirera för det geri alla fall mig jättemycket!

2011-10-05 @ 23:03:10
URL: http://airibreathe.blogg.se/
Postat av: Carolina

Hej! Förlåt om frågan verkar dum men vad menar du med "snea"? Ifall man glömmer träna rygg? :)

Så tacksam för svar!

2011-10-08 @ 17:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0