Dream it. Wish it. Do it.

Hejhej Hemskt mycket hej!
Idag hade jag tänkt att uppdatera bloggen, Yeey! Haha har bara fått kommentarer på de senaste inläggen om att jag ska uppdatera såååå.. Nu kör vi :) .

Den senaste tiden så har jag haft ganska mycket plugg att göra, två tentor förra veckan och så igår skolstarten. I dag börjar pluggandet på riktigt.

Var hos läkaren idag, eftersom att jag använt differin i ca en vecka nu (för hyn) - Har inga finnar men blir helt knäpp av lite knotter som jag har på kindbenen. Men i alla fall ja, gick dit eftersom att jag fick exem av differinen och som för övrigt inte funkade... Eller kanske lite, men hade den ju bara i en vecka så hann väl aldrig riktigt se.
Fick Duac istället, får se ifall den fungerar bättre, ska uppdatera om det i bloggen om kanske en vecka så att ni får se också ifall den fungerar!


Hoppas på det bästa!

Dagens tips:
Bra saker för hyn som jag läst runt lite på internet om är:
- Zink
- Grönsaker
- B-vitamin
- D-vitamin
- C-vitamin
- Inte tvätta för mycket (torkar du ut huden så får man finnar av det)
- Använda återfuktande cremer
- Inte pilla (SVÅÅÅÅÅRT jag vet haha) - men det blir faktiskt mycket mycket bättre om man inte rör någonting.
- Ånga ansiktet ca 15 min varje dag

Typ det.. Uppdaterar listan ifall jag kommer på något mer .

För övrigt så har jag inga bra träningstips i huvudet.. Tänkte uppdatera mer om träning ikväll!


Ha det super och se till att få superskin allihoppa nu ;) !


Matschema

Tjaho!
Gårdagens "huvud"-matschema. Åt lite annat mellan också..

Frukost: Smooooothie.



Lunch:
Ruccolasallad
Tomater
soltorkade tomater
mozarella


Kaffepaus


Mellis:
avocado + soltorkade tomater


Middag:
Grönsakssoppa!
Tog ingen bild..
+ Knäckebröd

Aug. 14, 2011

Sådärja!

Nu har jag tagit världens största bloggpaus och nu kör vi igång med tränandet. (har nämligen också tagit en tränings och äta-nyttigt paus). Tårtor, kakor, godis mm är väl det som jag levt mest på den senaste tiden. Men nu ska jag ta ta i  mig själv och köra.

Har nämligen en månad på mig att komma i mitt livs form och allt börjar imorgon! Kommer att ta det ganska "lugnt" första veckan nu eftersom att jag har tenta nu på torsdag och kommer inte hinna träna 24/7 men sedan veckan efter kommer det bli tufft, sedan blir det fetplugg till den 26:e ...

kommer att lägga upp:

* Det som jag äter - som nu bara kommer att vara en massa nyttiga saker!
* Min träning
* Alla övningar som jag kommer göra
* Före och efterbilder, vecka efter vecka. Kul att se hur skillnaden blir ju!


Här är några bilder från Sälen ( tränade faktiskt en gång den veckan!). Kör situps efter en löprunda.









Peeeaaace out !
Imorgon kör vi igång :D !!!!


Im back

Jag är tillbaka!!!

Har varit borta i sälen med några vänner och har inte haft tid att uppdatera.. Förlåååt.

Här är en liten lista på vad som kommer att uppdateras i helgen eller ikv:


* Laga en nyttig och god Pizza ( haha ska baka imorgon )
* Få fastare rumpa/lår - vet att jag varit seg med det men det kommer ett bombinlägg om det nu!
* Smalare midja
* Viktminskning

HÄR är en jättekul sida där du kan räkna ut BMI, kroppsfett, hur mkt du ska äta/dag mm. Inte helt exakt, men kul att testa!

Glöm inte att träna kan vara kul och att du kan variera dig. Istället för att dra ut och löpa kan du ta med hela familjen och åka kajak eller varför inte köra wakeboard ;) !

 


Btw:
Bra mellis (som f***n ;) :

ÄGGVITA! Tataaaaa här har du världens godaste mellanmål ju. Visst kan det kännas slösaktigt att inte ta med äggulan men be någon annan i familjen att äta upp den eller använd det till tex en ansiktsmask.

 
1 st (32 gram) äggvita innehåller
 
 
 
Kalorier 15 kcal
 
 
 
Fett 0 g

Dvs om du äter 5 äggvitor till mellis(äggröra) så blir det ca 75 kcal och lägger du till lite salt + spenat eller någonting annat så är du uppe på ca 100 . Nyttigt och mättande!



Massa kramar Bea

RSS 2.0